کاربرد ها

دستگاه رسوب شکن چیست ؟

حیاتی‌تر از «آب» در زندگی موجودات زنده چه چیزی می‌تواند باشد؟ مصرف آب آلوده یا حاوی مواد مضر تاثیرات مستقیمی بر سلامتی انسان دارد که شاید درمانش بسیار هزینه‌بر و پردردسر باشد. برخلاف آنچه تصور می‌شود، ناخالصی‌های آب در صنعت و حتی در کشاورزی هم عامل مزاحمی به‌حساب می‌آید. برای رفع رسوبات لوله‌ها و ناخالصی‌هایی که در آب وجود دارد روش‌های زیادی ابداع شده است. اما بسیاری از آنها نیازمند صرف هزینه‌های بسیار بالایی است و فرآیند اجرای آن، کارشناسانی می‌خواهد که هر چند وقت یک‌بار به دستگاه‌ها و روند اجرای آن‌ نظارت کنند. اما امروز با استفاده از دستگاه رسوب شکن الکترومغناطیسی می توان از بروز این مشکلات جلو گیری کرد.

شرکت در سال ۸۹ توانست دستگاه رسوب شکن الکترومغناطیسی را برای حل این مشکل اختراع کند و هر ساله گروه تحقیق و توسعه شرکت در حال به روزرسانی این اختراع هستند. اختراعی که بسیاری از مشکلات این حوزه را حل کرده است و دردسرهای نمونه‌های مشابه را ندارد. این دستگاه که در قالب محصولی از شرکت TSM  به ثبت رسیده است، در سال ۹۹ گواهینامه سطح ۳ علمی از بنیاد ملی نخبگان را دریافت کرده و نشانCE (استاندارد اروپا) را هم دارا است. در ادامه با این رسوب شکن بیشتر آشنا می شویم.

دستگاه رسوب شکن آب الکترومغناطیس چیست ؟

دستگاه رسوب شکن ، دستگاهی است که با سیستم الکترومغناطیسی کار می کند بدون نیاز به برق ، باتری و هرگونه فیلتر از رسوب گذاری جلوگیری می کند. این محصول قادر است با تکیه بر دانش و فناوری بومی، باعث جلوگیری از رسوب‌گذاری آب شده و به تدریج رسوبات قبلی را از بین ببرد.

داخل دستگاه کیت ثبت اختراعی شرکت تعبیه شده که برق مورد نیاز برای شارژ نگه داشتن مگنت ها را ، با عبور جریان آب تامین می‌کند . از این رو برتر از سایر فیلترهای مغناطیسی ساده بوده و عمر مفید آن حداقل ۳۰ سال می‌باشد. این دستگاه رسوب‌شکن آب در پنج سال اخیر تمام تاییدیه‌های داخلی و خارجی را اخذ کرده و قابل استفاده در مصارف خانگی و صنعتی و کشاورزی است.

رسوب شکن آب الکترومغناطیس چطور کار می‎ کند؟

نحوه کارکرد سوب شکن الکترومغناطیسی به این صورت است که در آب ذرات بارداری به نام یون وجود دارد که وقتی تحت تاثیر میدان مغناطیسی قرار بگیرند به شکل بلورهای خنثی و بدون بار در آمده و در آب معلق می‌شوند. بیشتر ذرات یونی محلول در آب، یون‎ های کلسیم هستند که در حالت عادی به شکل رسوب کربنات‌کلسیم به دیواره شیرآلات می‎چسبند. اما با اعمال میدان مغناطیسی عمل رسوب‌گذاری با گذشت زمان متوقف می‌شود و علاوه بر آن، رسوب‌هایی که از قبل تشکیل شده‎اند از دیواره‌ها جدا می‌شوند. در این روش میدان الکترو‌مغناطیسی اعمال شده بر آب، باعث ایجاد ذرات كریستالی كوچك كربنات كلسیم در میان آب می‌شود.

این ذرات به عنوان هسته‌های اولیه برای ایجاد كریستال‌های بزرگ‌تر عمل كرده و به این ترتیب به جای تشكیل رسوب روی دیواره‌ها و سطوح انتقال حرارت، ذرات رسوب به صورت محلول معلق در میان آب تشكیل می‌شود. در نهایت دستگاه حلالیت آب را نیز افزایش داده و به این ترتیب رسوب قبلی را نیز در آب حل می‌كند.

مقایسه با نمونه‌های خارجی

نمونه خانگی دستگاه رسوب شکن الکترومغناطیسی که در ابعاد حدود ۳۰سانتیمتری و به شکل استوانه عرضه می‌شود و در نمونه‌هایی که برای حوزه‌های صنعتی و کارخانه‌ای ارائه می‌شود متناسب با اندازه دستگاه – که تا نمونه‌های ۱۲ و ۴۵ اینچ هم قابل طراحی است – این هزینه متغیر است.  به گفته مدیر واحد بازرگانی این شرکت، این دستگاه نمونه صددرصد مشابه در خارج از ایران ندارد.

در واقع نمونه های موجود در خارج از ایران، دستگاه های الكترومغناطیسی هستند که با برق یا باتری كار می‌كنند. ولی رسوب شکن هیچ‎گونه نیازی به انرژی خارجی نداشته و انرژی خود را مستقل تولید می‌كند. دستگاه های مغناطیسی خارجی که نیاز به برق ندارند ولی بعد از مدتی مگنت‌های ثابت به‌كار رفته در دستگاهشان از كار می‌افتد و دیگر قادر به ادامه كار نیستند. ولی این دستگاه از طریق آلیاژ و کیت الکترونیکی آنتن و دیش داخل دستگاه به ‎طور پی در پی در حال تغییر جریان و فركانس است و آلیاژی که داخل دستگاه وجود دارد، اجازه كاهش قدرت را به مگنت‌ها نمی‌دهد. بنابراین عمر مفید بیشتری دارد. به صورت کلی دستگاه‌های مغناطیسی در مقایسه با نمونه‌های الكترومغناطیسی، طول عمر كمتری دارند.

عدم نیاز به برق، از ویژگی‌های رقابتی محصول

دستگاه رسوب شکن الکترومغناطیسی به کمک یک کیت که شامل برد الکترونیکی مخصوصی است که با خواص پیزوالکتریک کار می‌کند می‌تواند انرژی مورد نیاز را تامین کند. این برد الکترونیکی از طریق دیش‌هایی به وسیله سیم‌های رابط که به دو آلیاژ متصل هستند و امواج را به مگنت‌های ثابت منتقل می‌کنند تا ۳۰ سال بدون مشکل کار می‌کنند و خود شارژ شونده است. حتی در دستگاه‌هایی با سایز بالاتر از چهار اینچ امکان تولید برق مصرفی در حد اتاقک‌های کارگری برای مثال در استخرهای پرورش ماهی وجود دارد. گفتنی است این نمونه در حال آزمایش‌های نهایی است و چند ماه دیگر به بازار عرضه می‌شود.

کاربرد های رسوب شکن آب الکترومغناطیس

در ادامه با مصارف و کاربرد های این دستگاه آشنا می شویم.

صنعت تزریق پلاست، ساختمان های مسکونی، کشاورزی و گلخانه، کارواش، استخر، سلامتی و پزشکی، پرورش ماهی، دامداری، دندان پزشکی، مصارف در صنایع و مرغ داری

خرید دستگاه رسوب شکن آب الکترومغناطیس

اگر تمایل به خرید این رسوب شکن ها دارید می توانید از اینجا لیست رسوب شکن الکترومغناطیسی را مشاهده کنید.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *